امکان فسخ قرارداد اجاره ی اماکن تجاری پر خطر به علت کرونا ، توسط موجر یا مستاجر
بر اساس ماده 479 قانون مدنی « عیبی که موجب فسخ اجاره میشود عیبی است که موجب نقصان منفعت یا صعوبت در انتفاع باشد »
برخی از مستاجرین املاک تجاری اجاره ماهیانه ی قابل توجهی پرداخت می کنند و شیوع بیماری کرونا باعث شده است که عملا نتوانند از منافع ملک برخوردار شوند ؛ به نظر می رسد که شیوع بیماری کرونا ، نوعی صعوبت در انتفاع می باشد و بر اساس نظریه شهید اول ( یکی از فقهای بزرگ شیعه ) اگر عذر عمومی باشد و اختصاص به شخص مستاجر نداشته باشد؛قول نزدیکتر به صواب ( نظریه ی صحیح ) این است که هر یک از موجر و مستاجر حق فسخ اجاره را داشته باشند .



نظرات کاربران (0)