ازدواج مرد و زنی که با همدیگر رابطه ی نامشروع داشته اند
ـــ برخلاف تصور برخی از اشخاص ، اگر دو نفر با هم رابطه ی نامشروع داشته باشند و پرونده ی آنها ، توسط مقامات انتظامی به مراجع قضایی ارسال شود ، دادگاه آنان را اجبار به ازدواج و عقد نکاح نمی نماید .
ـــ اما بر اساس استدلال شعبه 58 دادگاه تجدیدنظر استان تهران در دادنامه ی شماره 9309970270300662 ، ازدواج آنها موجب تخفیف مجازات می شود به طوری که در رای مذکور آمده است « ....به لحاظ وضع خاص تجدیدنظرخواهان و ازدواج تجدیدنظرخواهان ، استحقاق تخفیف در مجازات را دارد ؛ بنابراین با اجازه حاصل از تبصره 2 ماده 22 قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب با تبدیل و تخفیف مجازات شلاق نود و نه ضربه هر یک از تجدیدنظرخواهان مقرر در دادنامه معترض عنه، به پرداخت مبلغ هر کدام یک میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت ضمن محکوم می شوند .... »



نظرات کاربران (0)