دریافت عوارض برای تمدید پروانه ی ساختمان توسط شهرداری ،خلاف قانون است .
بر اساس تبصر 2 ماده قانون نوسازی و عمران شهری مصوب سال 1347 « در پروانههای ساختمانی که از طرف شهرداری ها صادر میشود ، باید حداکثر مدتی که برای پایان یافتن ساختمان ضروریست ، قید گردد و کسانی که در میدانها و معابر اصلی شهر اقدام بهساختمان میکنند ، باید ظرف مدت مقرر در پروانهها ساختمان خود را به اتمام برسانند و در صورتی که تا دو سال بعد از مدتی که برای اتمام بنا در پروانه قید شده ، باز هم ناتمام بگذارند ، عوارض مقرر دراین قانون به دو برابر افزایش یافته و از آن به بعد نیز اگر ساختمان همچنان ناتمام باقی بماند، برای هر دوسالی که بگذرد عوارض به دو برابر ماخذ دو سال قبل ، افزایش خواهد یافت تا به 4 درصد بالغ گردد ؛ ابنیه ناتمام که از طرف مقامات قضایی توقیف شده باشد مشمول این ماده نخواهد بود.»



نظرات کاربران (0)